Koh Koodin hiljaiset biitsit

20.10.2014-25.10.2014

Ollaan oltu hyvin rajoitetusti netin ääressä, joten blogin päivittäminen on ollut hieman huonoa. Tässä nyt pätkä tekstimuodossa ensihätiin ja kuvat lisään joukkoon sitten myöhemmin, ehkä (toivottavasti) jo huomenna.

Vietimme tuolla Koh Chang Tai:lla vielä 3 yötä lisää, mutta vaihdoimme majapaikkamme edullisempaan ja askeettisempaan. Hinnan saimme neuvoteltua 12,5€ tässä YuYu Golden Beach nimisessä paikassa. Soppeli hinta ilmastoidulle kämpälle, mutta tasoa jouduimme tosiaan laskemaan tästä hyvästä.

2014-10-19 19.13.52

YuYu Golden Beach resort huone. Huomaa reilu kahden hengen peitto, varmaan äityispakkauksen mukana tullut… 😉

Chang, mukava thaikkupoika joka työskenteli ko. lafkan baarissa, sanoi edelleen odottavansa ”sitä oikeaa”, mutta kuulemma länkkäritytöt kiinnostais enemmän. Lupasin että puhun hänen puolestaan suomalaisille sinkkutytteleille, joten olkaapa hyvä – tyylikäs Chang odottaa Koh Changilla.

2014-10-19 17.55.42

YuYu Golden Resort kuppila.

2014-10-18 12.42.10

Hiljainen biitsi ”oman kuppilan” kohdilta.

Seuraava siirto oli sitten kauniiksi kehuttu Koh Kood. Sinne lähti (tyyris, 45€ /2hlö) pikavene jolla päästiin kuitenkin suoraan ennalta kahdeksi yöksi varaamaamme Koh Kood Resorttin rannalle (Bang Bao Bay). 28€ aamiaisineen oli ok hinta, koska saarelta ei oikein halpaa majoitusta tahdo löytyä, ainakaan rannalta, joka tuolla on juuri ”se juttu”. Aika vaatimaton tuuletin  bungalowi oli, mutta kyllä siellä pystyi hyvin yöpymään. Merenlahtikin jossa tämä sijaitsee, on kiva ja suojainen paikka,  snorklattavaakin löytyi pikkasen heti omasta rannasta.

2014-10-20 10.21.12

Matkalla Koh Koodille speedboatin kyydillä.

2014-10-20 13.09.09

Bang Bao Bay. Meidän hotelli tästä katsoen toisessa päässä rantaa.

2014-10-20 15.34.58

Kävin ottamassa merisiilien luokkakuvan. Osalla on pahus soikoon mennyt silmät kiinni.

Tokana Kood päivänä otettiin taas skopa alle ja lähdettiin katsomaan  paikkoja. Ja mikäs sen kiinnostavampaa kuin vesiputoukset, joten kun sitä oli tarjolla, niin sinnehän piti piipahtaa. Klong Chao vesiputoukset oli ilmainen kohde ja varsin näyttävä. Kannattaa poiketa jos tuolla käy.

2014-10-21 12.05.36

Klong Chao vesiputos ylimmältä tasolta.

Muuten ajeltiin saari sen pohjoisimpaan päähän, Ao Salat:iin ja takaisin. Tuolta takaisin päästä, seuraava biitsi meidän biitsistä, löytyi pieni ja hiljainen Molina Resort josta käytiin tinkimässä hintaa. Tämä oli Klong Hin Beachin eteläpäässä, kun taas loppuosan rannasta ”valtasi” joku suurempi mökkikylä joka oli kuin venäjälle olisi astunut kun siellä poikettiin.  Saimme huoneen neuvoteltua sopivasti 25€ aamiaisineen erittäin siisteistä bungaloweista, tosin vain tuulettimella varustettuna.

2014-10-25 08.37.32

Molina Resort sillan tuolla puolen.

Seuraavana päivänä kun saavuimme paikalle, niin saimme valita huoneen vapaasti, joko iso kaksio merinäköalalla, tai pienempi yksiö vähän taaempaa. No, kaksio tietty kuulosti paremmalta ja se otettiin.

T kyllä huomasi mainita, että ompa isot tuuletusraot kylppärissä ja että ketäköhän sieltä tulee kuokkimaan. (Sivuhuomautuksena voisin sanoa että ei jää yksikään rako seinissä T:ltä huomioimatta, jos tuo pääsisi suunnittelemaan nämä rakennelmat uusiksi, niin niistä tulisi ilmatiiviitä!). No eikä mitä, biitsiltä kun T lähti käymään huoneessa veskissä, niin kylppärin viereiseen huoneeseen oli muuttanutkin jo alivuokralaiset, kaksi lepakkoa.

2014-10-22 14.45.33

Lepanderit mammimassa meillä!

Kuin taivaan lahjana (T:lle) tovi näiden lepakkotreffien jälkeen, paikan omistaja tuli kysymään josko suostuisimme vaihtamaan vielä yksiöön, koska kaksioihin olisi tulossa joku thaikkuporukka. Ovat kuulemma äänekkäitä, ja meidän rauhaiselon vuoksi voisi olla parempi asustaa hieman erillään heistä.

2014-10-24 09.25.46

Meidän mökki oli eka vasemmalta joka jää katoksen taa hieman piiloon.

Ja törmättiin täälläkin taas kerran käärmeeseen kun palattiin illalliselta kämpille. Sillalla jota pitkin ylitimme pienen joen, se luikerteli menemään. Ilmeisesti tultiin liian lähelle kun se nousi ”takajaloilleen” puolustusasemiin, mutta kuten meitä edellisessä paikassa opastettiin, otimme askeleen taaksepäin ja liero luikerteli tiehensä. Koitin ottaa kuvankin, mutta ei siitä pimeässä mitään tullut – jäi lajikin epäselväksi. Mutta semmonen musta, vajaa metrin mittainen ja sormen vahvuinen se oli, keltaiset poikittaiset tehosteraidat koristi selkämystä.

Jos Kood:lle palaisimme, olisi Molina Resort olisi ehdoton valinta. Normihinnatkin oli kohtuulliset, 1900 baht a/c ja 1500 baht tuulettimella. Tohon kun sai puhuttua alennuksen näin sesongin ulkopuolella niin hinta siis jäi ainoastaan 1000 baht. Todella hintansa väärti kokonaisuudessaan!

Palataan pian seuraavan päivityksen merkeissä kun pääsen kunnollisen netin ääreen. Nyt kirjoittelen tätä sateisesta Koh Sametista kännykällä paikallisen ravintolan pöydästä.☺

-M- & -T-

2 thoughts on “Koh Koodin hiljaiset biitsit

• Vuorotellen-vhjtp Post author

Jep, me tehdään niille terveystarkastus joka kerta kun ollaan tekemisissä 😉
      Onneksi ei ihan kauheesti ole noita veijareita näkynyt…